Saturday, July 4, 2015

Sungguh Indah.

Hai, kau datang kepadaku, seganmu menyapaku, jantung berdegup kencang, kau sungguh bersinar nyata mempesonakan,
dan dalam separuh sedar mimpiku,
di bawah sedar akal,
setapak dan setapak lagi, aku ke situ, dan tegak setia di sisimu. Senyummu mencairkan jiwa, tatap matamu menggetarkan rusuk kiri, oh ingatlah senyumanku dalam kalbumu, kerana beberapa kali dalam sehari, inginku katakan padamu, "sungguh indah". Terima kasih menemukan aku,
ku lihat kau sentiasa sama, melihatmu tersenyum sahaja, degup jantungku celaru, bagai bersiar-siar di awanan, bagai terkena sumpahan, izinkan aku melebarkan sayapku untukmu,
setapak dan setapak lagi,
ke sisimu. Musim kau dan aku datang lagi, ingatkah? Ya hari pertama itu, bertuahnya aku akan pertemuan itu, dan kali ini, pertemuan ini, terbang ke kamu, dekat denganmu, setia denganmu, akan ku katakan sekali lagi, "sungguh indah".

210515

kalau kau lagi senang faham bait-bait indah lirik lagu dari puisi,
nah, jemputlah.


No comments:

Post a Comment

Grab A Button

Lilypie Kids Birthday tickers